2019-10-25 07:07Pressmeddelande

Glöggpremiär för Morgondagens, Friends Company och Poppels!

Vi kan äntligen avslöja en riktig smällkaramell: ett trippel-collab mellan Morgondagens Bryggeri, Friends Company Brewing och Poppels Bryggeri som resulterat i ett alldeles speciellt öl som passar extra bra till julsäsongen - Glögg Sour!

Poppels Bryggmästare Daniel Granath är nöjd med slutresultatet: ”Det är en sötsyrlig berliner style sour ale som fått sin karaktär av glöggkryddor som stjärnanis, pomerans, ingefära, kardemumma, kanel och nejlika.”

Helsingborgsbryggeriet Friends Company Brewing har en förkärlek för att brygga unika öl med ingredienser av frukt och bär i alla dess former, något som även märks i detta samarbete: ”Glögg Sour är fullproppad med blåbär, svarta vinbär och körsbär för att ge både smak som färg till ölet.” säger Jacob Behrens, grundare Friends Company Brewing.

Illustrationen på öletiketten är signerad konstnären och illustratören Jenny Nyström.

”Tomtenissarnas juleljus belyser det budskap vi önskar ge alla ölälskare - en önskan om en riktigt god jul!” säger en leende Jonas Gustavsson, grundare för Morgondagens Bryggeri, och tillägger: Glögg Sour blir årets julöl om ni frågar mig!”

Fredagen den 1:e november kl.10.00 är det säljstart för Glögg Sour på Systembolaget. Du kan beställa ölet via Systembolagets webblager samt ta del av vilka butiker som är återförsäljare på systembolaget.se.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Marknadschef Poppel Bryggeri

magnus@poppels.se