2021-07-07 10:24Pressmeddelande

Poppels förstärker styrelsen med Gunilla Rittgård

Under årets ordinarie bolagsstämma utsågs Gunilla Rittgård till ny styrelseledamot i Poppels.

Detta ses som en strategiskt viktig rekrytering, för att fortsatt kunna växa både i Poppels Bryggeri och Poppels Öl&Mat. Poppels VD Mats Wahlström ser mycket positivt på rekryteringen: "Poppels har sedan start varit i tillväxtfas och har de senaste åren tagit stora kliv för att lyfta verksamheten ytterligare en nivå. Vårt mål är att bli ett av Europas ledande hantverksbryggerier, och vi tror att en del i det är att ta in kompetens utifrån. Med Gunilla får vi ett starkt tillkott genom en person med stor kompetens och bred erfarenhet, som verkligen kompletterar övriga styrelsemedlemmar på ett positivt sätt"

Med både operativ och strategisk bakgrund

Gunilla har sedan 1995 arbetet som VD sedan för Mediq Sverige AB, STS Student Travel Schools AB, Fazer Food Services AB, Coor Service Management Production AB, Gate Gourmet Sweden AB samt varit flygplatschef för Göteborg Landvetter flygplats. Hon är för närvarande styrelseordförande i Kårservice Östergötland AB, styrelseledamot i Lernia AB och vice styrelseordförande i Länsförsäkringar i Göteborg och Bohuslän och har tidigare varit styrelseledamot i bland annat Apoteksgruppen Detaljist AB och Volvo Bussar AB.

Med djup förståelse för företagande och tillväxt

Valberedningen lämnade inför bolagsstämman förslaget på att välja Gunilla Rittgård, vilket godkändes. Thomas Fihlman, valberedningens ordförande: "Gunilla kommer in med både ett operativt och strategiskt kunnande. Förutom sin breda erfarenhet är hon civilekonom och företagsjurist, med djup förståelse för företagande och tillväxt.

Ser fram emot att lära sig mer om öl

Gunilla själv har ett genuint mat- och dryckesintresse, både som privatperson och med bakgrund inom service-, hotell- och måltidsverksamheter. Hon ser fram emot att jobba i ölbranschen: "Jag ser framemot en spännande tillväxt resa, där Poppels bygger vidare på sin starka ställning och sitt fina varumärke och där fler får möjlighet att lära känna Poppels koncept och erbjudanden. Dessutom ser jag framemot att få lära mig mer om öl och bryggeriverksamhet."

Mats Wahlström
Mats Wahlström